mercoledì 27 febbraio 2013

Nya former

Jag som inte skulle köpa nya kläder på fem år efter höstens konsumeringskalas möttes för cirka en månad sen av ett helt nytt problem: alla mina byxor var för stora. Och nej, de var inte så där lite påsiga utan de hölls faktiskt inte upp. Det här eviga magontet har nämligen fått mig att tappa två jeansstorlekar.

Och visst är det kul på sitt sätt att nå idealvikten and some more, även om jag hellre skulle göra det så att jag vet vad det beror på och utan att ha ont i magen i över tre månader, men det som frustrerar mig är att jag nu inte alls känner till min kropp. Tidigare tyckte jag att jag nog ganska bra visste vilken modells byxor som klädde mig och vad jag definitivt skulle undvika men nu är det liksom helt nya regler. Men det värsta var att uppleva allt detta mitt i en reasäsong när det inte fanns något vettigt i butikerna att köpa - fatta vilket i-landsproblem! Nu är världsordningen återställd när vårkollektionen är out there för oss att köpa, och visst tilltalas jag av de ljusa färgerna och tunna plaggen. Här några inspirationsbilder:



Ränder tycks vara jätteinne men framför allt är jag numera överförtjust i tajta jeans.



Det här med jeansskjorta är jag lite intresserad av, samtidigt som jag tycker att det nog är ganska 90-tal. Åsikter?

Och det som jag inte tycks få tillräckligt av för tillfället är just det som jag tidigare hade lärt mig att undvika: skinny jeans med en lösare skjorta. Så det som jag nu burit minst tre gånger under den senaste veckan är de nya tajta jeansen (som jag fortfarande inte begriper att jag ryms i) och en vackert mönstrad ljus skjorta från Zara:


Till sist ännu några bilder från Filippa K:s vårkollektion som jag gillar starkt.


Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...