giovedì 18 maggio 2017

Bloomer love

Bloomers, eller blöjbyxor som det kanske egentligen heter på svenska, är något som man inte ser så mycket av i Finland. Däremot tycks de vara populära hos flera franska mammor jag följer på Instagram och den vägen har jag förstås hittat ett par också till sonens garderob – från Le Petit Germain naturligtvis.

Bloomer CHOU

För att det är ju bara så gulligt. När det är kallare kan man bära strumpbyxor under, på sommaren är det som shorts, hur snyggt som helst med dessutom ett par knästrumpor i matchande färg och snygga sandaler.





Sonen bär fortfarande LPG:s gråa bloomer från i fjol somras (gillar starkt när storlekarna funkar i flera år!), enkelt och härligt lätt när det är riktigt varmt. Och funkar så bra även utan blöja! (Därav dissar jag lite ordet blöjbyxa.) En del av mig har blivit lite ledsen över att sonen snart är för stor för sånt; de flesta märken jag sett slutar vid två år/24 månader, LPG har ännu storlek 4 år.

Men tänk så bra då att det blir en höstbebis! Som visserligen får ärva sin storebrors inte så lilla garderob men som kanske ändå ska ha nåt litet eget också... Så bjuder på en liten bloomerkavalkad, var så goda:




Poudre Organics jeansbloomer har jag funderat på hur många gånger som helst. Även de andra modellerna i mjuk bomull ser snygga ut.



Den blommiga bloomern från BonTon och de tre söta modellerna nedan från Rylee & Cru – har inte testat nåtdera märket men oj så de är söta.

Och till sist ännu två inspirationslayflats från Pinterest!



Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...