giovedì 4 maggio 2017

May mood

Kanske är det det kyliga vädret som gör det, kanske allmän vårfeelis över lag, men oj vad jag längtar till sommaren! Bearbetade mina majkänslor i en ljusnyanserad moodboard.


Marinière-ränder och nude, så vårigt och fint! Känner att jag fått leta efter min stil lite grann efter att sonen fötts. Det är mycket som händer både i kropp och själ när man blir mamma; kroppen är ju inte densamma mera och även världsbilden förändras. För det första är prioriteringarna lite annanstans – har ju gladeligen googlat och shoppat barnkläder och -skor och satsat mindre på mig själv – men jag måste erkänna att det också varit svårt att hitta min egen stil igen. En del av mina gamla kläder som i princip sitter riktigt bra helt enkelt inte känns bra mera. Man har vuxit ur det flickiga men vill ju inte vara tantig. Hur gör man då?

Man tar till det klassiska, förstås! Min stil har väl alltid varit rätt så klassisk men märker att jag börjat lägga till några små mera bohema detaljer – kanske för att undvika det tantiga? Nåja. Nude har jag faktiskt aldrig brytt mig om förrän nu när jag började fundera på skor till kommande jubileum och insåg att nude pumps är "precis vad jag behöver". Skulle passa fint med min klänning och är ju hur stiligt som helst med det mesta! Gillar kombinationen med jeans och tröja uppe till vänster.

Uppe i mitten dagens IG-tips @ohconfetti vars två söner har kanske världens finaste garderob. Här den äldre sonen (på ett gammalt foto) i skor från Pépé och klassisk marinière. Uppe till höger en vitblårandig bärsjal från Studio Romeo – vi har ju en jättebra Manduca-bärsele men drömma får man alltid – och nere till höger franska Poudre Organics randiga söta tröja/jacka från sommarens kollektion.

Resten är nog bara Pinterest-inspiration. Gillar i synnerhet hummusskålen i mitten, så snyggt med färska grönsaker och blommor. Oj låt det bli sommar snart!

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...