domenica 28 maggio 2017

Semesterresan hem

Som jag nämnde var vi på visit i Åbo över morsdagshelgen. Den vuxna delen av familjen nådde Åbo lite tidigare, barnet fick stanna några dagar i Helsingfors för att tanka mommotid. Och vilken megabra idé det var! En verklig 48-timmars semester med andra ord. Visst hade jag några små saker att fixa men jag fick göra dem ensam och när jag ville. Värsta lyxdagar.

Sambon var mycket upptagen med både jobb och kör – ett visst körjubileum var en stor orsak till att vi bestämde oss för att åka hem så här i mitten av Tysklandsvistelsen. Jag passade på att träffa vänner, shoppa det som det lönar sig att shoppa i Åbo (strumpor åt sonen från Polarn o. Pyret för att de är av överlägset bäst kvalitet, nya skor åt mig att ha på jubileumsfesten och sånt!), fika på Bean Bar, äta fisk i hallen (alltså fisk! Dresden är inte the place to be om man vill ha bra fisk) och lyssna på italiensk folk och hänga i hängmattan på den soliga balkongen hemma.

Vi hade ju i princip beställt den där vackra spirande majgrönskan och inte snö men man kan väl inte alltid få som man vill... Oberoende var det ju skönt att träffa alla. Och faktiskt skönt att komma tillbaka till Tyskland också. Hemifrån hem!


Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...